CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Sunday, April 26, 2009

...ryan's rim hunting...

yesterday, i went ryan's rim hunting with my brothers - Jemi and Baby Adik...we went to 7 tyre service centres all around Klang...this is actually my birthday present for myself...yeehaaa!yeay...yeay...

my brothers have helped narrowing down my options...thank you guys...we went looking for 17" Honda Type R white-coloured rims / Advanti Maze-R (with blue-coloured side lips) / Advanti S Limited Edition (copper-coloured lips) / Lenso alloy wheels...

my brothers' dream rims will always be the OZ ultraleggera series...we found out that second-hand OZ rims costs at least MYR3K++/set...

anyway, here are the outcome:

initial rim

new rim

Ryan then

Ryan now

10 comments:

en_me said...

perghh.. mantopp tewww

kejora said...

en_me - kan...kan...hehe :P

azwahashima said...

wah.
anyway aku ada bad luck dgn sport rims, dulu myvi pakai 16" kalau masuk lubang sure gedek gedek gedek, kena pegi wat allignment+balancing. tapi cool kan. cuma aku dulu salah beli, beli yang terkeluar, so kdg2 bila side parking adelah tercalar kat divider. warna gold pun suda tukar itu kaler jugak.
tapi ryan's rims sgt cool!!!!

harni said...

FINALLYYYYYYYYYY!!!!!!!!!!!!!!!

eh kedai ko tuh ade jual advanti cap tak? blom ganti2 cap rim aku yg hilang ituh.. cacat rim gue.. haha

p/s: bukanke "org" ckp kt aku ko tukar rims waranty ko void?? hmm ali?? *sigh

citrus_medica said...

wah! wah!
sport rim tu..

lps neh tukar engin kah?
ke tukar sub woofer?

kejora said...

azwa - cool kan...yeay...

harni - ade kot jual cap saje...kite buleh tanye...psl warranty kaa?!!abih tu abang aku pun selambe gak tuka...no problem pun...

limau - well...next on my list...hurmm...adelaa...hehehe...i love my sweetheart ryan...

Anonymous said...

Argghh chantek.I loike the whitey. Jeles oke !

kejora said...

erin - iye...hakhak...

harni said...

aku dh cek mmg betul ar warranty ko void.. abis la alizaaa haha

bwk elok2.. jgn eksiden2 tau kang insurance susah cover..

kejora said...

harni - i've got HONDA friends...no worries dear...