CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Saturday, March 26, 2011

...bilik-bilik...

astaghfirullahhal'azim...ya Allah, aku memohon keampunanMu...dan berikanlah hidayahMu buat yang Engkau kehendaki...
-------------------------------------------------------
i had a mixed feelings...figura2 pemimpin tanahairku membuat onar lagi...interesting characters...an unpleasant real drama is happening before my very eyes and fellow rakyats...

i'm not taking sides...i'm too weak for that...and because i don't know...

it simply doesn't stop me from getting to know...my responsibility...is to think and mengambil pengajaran...

the truth will eventually surfaced out...insyaAllah...
------------------------------------------------------
my prayers to Allah the Almighty...what i know now are what Allah has said to us:

"Wahai orang yang beriman! Janganlah sesuatu puak (daripada kaum lelaki) mencemuh dan merendah-rendahkan puak lelaki yang lain, (kerana) kemungkinan puak lelaki yang dicemuhkan itu lebih baik daripada mereka. Janganlah pula sesuatu puak daripada kaum perempuan mencemuh dan merendah-rendahkan puak perempuan yang lain, (kerana) kemungkinan puak yang dicemuhkan itu lebih baik daripada mereka. Janganlah setengah kamu menyatakan keaiban setengahnya yang lain dan janganlah pula kamu panggil-memanggil antara satu sama lain dengan gelaran yang buruk. (Larangan-larangan yang tersebut menyebabkan orang yang melakukannya menjadi fasik, maka) amatlah buruk gelaran nama fasik (kepada seseorang) sesudah dia beriman. (Ingatlah) sesiapa yang tidak bertaubat (daripada perbuatan fasiknya) maka merekalah orang yang zalim."


"Wahai orang yang beriman! Jauhilah kebanyakan daripada sangkaan, kerana sesungguhnya sebahagian daripada sangkaan itu adalah berdosa. Janganlah kamu mengintip atau mencari-cari kesalahan dan keaiban orang. Janganlah setengah kamu mengumpat setengahnya yang lain. Adakah seseorang daripada kamu suka memakan daging saudaranya yang telah mati? (jika demikian keadaan mengumpat) maka sudah tentu kamu jijik kepadanya. (Oleh itu, patuhilah larangan yang tersebut) dan bertaqwalah kamu kepada Allah. Sesungguhnya Allah Maha Penerima Taubat lagi Maha Penyayang."
[Surah Al-Hujurat: Ayat 11-12]

and i would like to share another one verse from Allah:

"Dan antara wanita-wanita kamu yang mengerjakan perbuatan keji (zina), maka carilah empat orang lelaki antara kamu yang menjadi saksi terhadap perbuatan mereka. Kemudian kalau keterangan-keterangan saksi itu mengesahkan perbuatan tersebut, maka kurunglah mereka (perempuan yang berzina itu) dalam rumah hingga sampai ajalnya, atau hingga Allah mengadakan untuk mereka jalan keluar (daripada hukuman itu).
[Surah An-Nisa': Ayat 15]
-------------------------------------------------------
pay attention to the world, please...make the world a HAPPIER place...


Malaysia ni kecil...

mati itu dekat dan kekal...malulah kepada Allah...

sadaqallahul 'azim...

2 comments:

soren said...

saya suka gambar baby makan tembikai tu!

I.N.T.A.N said...

semua ini sangat menyedihkan. lg sedih bila ada org2 yg terpedaya dgn wayang2 mereka. lebih mudah, baik jangan tgk tv.